Åldrande

Vet inte om detta beror på någon typ utav kris i mitt liv men man lär sig så mycket på mitt jobb då vi har haft en massa kurser osv. Och jag börjar oroa mig för åldrande och sånt, kanske lite tidigt men ändå. ;)

Den här bilden fick vi se på Dermaromes årliga konferens i stockholm och här inser man hur huden påverkas negativt av solen. 

Den här mannen har kört lastbil hela sitt liv och suttit i förarsitsen med solen på vänster sida om ansiktet. Det syns klart och tydligt att solen åldrat hans vänsta halva mer än höger sida som varit i skuggan. Detta bevisar också att solens strålar tar sig igenom glas!
 
 
Nej sådär vill jag inte se ut så därför framöver tänker jag satsa på 50 i solskyddsfaktor och kanske istället köpa en gradual glow från Decléor. En kroppslotion som återfuktar och ger huden en "solkysst" känsla! Jag kan ju tacka mamma och pappa att jag ändå har bra gener så jag är inte direkt blek av mig! ;)
 
Men det kan ju vara kul att känna sig extra brun och fin ibland! Så då har vi denna!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ellenlinneabeatrice

-. Come crashing into my little world

RSS 2.0